Права детета су људска права

IQ Иницијатива за квалитетно учење реализовала је обуку Права детета у образовно-васпитном процесу

Ауторка текста: Биљана Стојановић


IQ Иницијатива за квалитетно учење реализује пројекат „Права детета кроз призму квалитетног образовања“ који је подржан у оквиру Програма доделе донација за интерни развој организација. Овај вид подршке удружењима се спроводи у оквиру трогодишњег пројекта Права детета су људска права кога реализује Ужички центар за права детета уз подршку Европске уније а у циљу унапређења и заштите људских и дечјих права у Србији.

Пројекат „Права детета кроз призму квалитетног образовања“ је усмерен на јачање људских капацитета за имплементацију права детета кроз разноврсне активности образовно-васпитног процеса, посебно процеса наставе и учење, а ради промовисања права детета, спречавања занемаривања, дискриминације и насиља.

У оквиру пројектних активности реализована је обука Права детета у образовно-васпитном процесу за наставнике основних и средњих школа у Републици Србији. Наставници, учесници обуке, су сарадници овог удружења и лично су позивани. Укључивањем наставника истовремено су укључене и њихове школе уз сагласност директора. Обука је реализована 21. септембра 2024. године у ОШ „Светозар Марковић“ у Београду.  Укупан број полазника је био 16 из 15 основних и средњих школа (гимназија, средња уметничка и средња стручна школа) из Краљева, Чајетине, Лознице, Шапца, Београда, Ниша, Нишке Бање, Новог Сада, Пирота и Врања.

Тема обуке је била веома инспиративна за полазнике који су радо делили своја искуства из праксе, посебно у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка, али не само у учењу већ и у другим областима (социјално-емоционална подршка). Такође, дискусија је била усмерена и на програм наставе и учења, посебно наставног предмета Историја и изборног програма Грађанско васпитање.

Дискусија је завршена закључком да права детета морају да буду свакодневна пракса процеса наставе и учења, као и целокупног образовно-васпитног процеса а не спорадична појава. Такође је наглашена неопходност да се ученици упознају са својим правима али и обавезама и да то треба да буде почетак.

Обавезе полазника, након обуке су: представљање обуке наставницима у школи а у циљу хоризонталног учења; укључивање ученика у израду материјала на којима ће представити своје виђење права детета; анализа програма наставе и учења предмета Историја и изборног програма Грађанско васпитање. Радове ученика, школе и наставници ће доставити до 31. октобра 2024. године.

Избор теме: